Verandering

Verandering,

Als je iets in je leven wilt veranderen, of eigenlijk je leven anders wilt, hoe doe je dat dan?

Dit is meteen een erg persoonlijke post, want ik wil namelijk stoppen met iets dat

quotechange mij al jaren tegenhoudt in het leven, en dat is drugsgebruik. En het is niet dat ik alleen daar mee op wil houden, ik wil beginnen met leven. Alleen niet zoals ik dat eerder deed, maar dan op een manier dat ik er gelukkig van word en blij ben met mijn leven. Ik weet niet of dit een beetje duidelijk klinkt zo; het is nu eenmaal zo dat als je constant moe en brak bent, je weinig doet met je leven. Dus ik wil energie hebben en dat dan niet meteen opgebruiken door mezelf veel te veel eisen te stellen, alles willen doen, dagen helemaal volplannen zodat ik geen rust krijg en dan mezelf weer voorbij loop.

Ik ben dus opzoek naar een leven met balans. Ik ben namelijk een super energiek en enthousiast persoon en zodra ik ook maar een beetje energie heb opgebouwt, wil ik sporten (hardlopen, krachttraining, yoga), werken, dingen organiseren, met mensen afspreken, cursussen en workshops volgen, leuke dingen doen, lezen, tekenen, mijn eigen webshop oprichten, et cetereta. Ik wil meteen alles en dat lukt dan weer niet waardoor ik terugval in oud gedrag.

picplanning
Stukje voorbeeld van mijn “rust” planning voor de komende anderhalve week – in Excel want I ❤ structuur & orde

Gedrag veranderen is lastig, zeker omdat ik echt niet gewend ben om “niks” te doen. Ik snap echt totaal niet hoe mensen niks kunnen doen. Ik word daar heel onrustig van, want je kan toch niet “niks” doen???! Dat moet ik leren. Ik ben begonnen met een planning te maken voor mezelf waarin ik rust neem, wel dingen oppak die structuur geven zoals yoga en schrijven, wandelen, lezen, en met wat mensen afspreken naast de basic things.

Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan de komende anderhalve week. Ik hoop goed want waar ik ontzettend naar uitkijk is mijn “vakantie” (Ik ga vrijwilligerswerkdoen bij Ecolonie – een ecologische vakantieboerderij in Frankrijk waar ik waarschijnlijk in de kruidentuin ga werken ofzo)!! Echt superveel zin in. En ja, ik moet 40 uur per week werken, maar ik denk dat lekker in de buitenlucht onkruid wieden of weet ik veel wat, in een andere omgeving, met inspirerende mensen me ontzettend goed zal doen! Geen telefoon en geen internet, even weg van de wereld!

Daarna heb ik nog meer super coole plannen hoor, maar nu leef ik toe naar deze ervaring en ben super benieuwd. Ik hoop vooral dat het me rust zal geven, levensenergie en misschien wel nieuwe ideeen of inzichten over wat ik met mijn leven wil doen. Ik hoop dat het precies is wat ik nodig heb, en we gaan het zien.

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte hoe het bevallen is daar en vervolgens mijn andere reizen voor de komende tijd! Ik hoop in ieder geval dat ik de eerste stap heb gezet naar een ander leven.

Heb jij tips voor verandering? Of ideeen hoe je meer rust kan creeeren in je leven zodat je jezelf niet steeds voorbijloopt? Heb je ideeen over hoe je oude patronen kan doorbreken? Ik hoor heel graag jullie mening want dit is echt ontzettend belangrijk voor me. Het proces naar een nieuw leven en een “nieuwe” groeiende Angela ❤

Laat een bericht achter als je tips hebt of feedback; OF gewoon wat support voor de nieuwe uitdaging die ik aanga!

Geef een reactie

