Extra intuïtie en zelfvertrouwen

Edelstenen

Oke, je moet er in geloven en de meeste mensen vinden het onzin. Stenen die bepaalde helende effecten hebben en je zelfvertrouwen geven of je van je hoofdpijn af helpen? JA. Dat doen ze dus gewoon.

IMG_20170711_143308_505
Mijn Amethist hangertje

Alles bestaat uit energie, de hele wereld is energie. Als ik negatief ben, worden mensen om mij heen dat ook. Mijn enthousiasme is ook aanstekelijk. En het gaat nog veel verder. Ik kan mezelf ziek maken door negativiteit, want die negatieve energie zorgt ervoor dat mijn lichaam zich slecht voel. En ik heb dit echt wel eens meegemaakt, dat ik helemaal in paniek was en mijn lichaam voelde alsof ik doodging, en toen de dokter zei: er is niks aan de hand, was het weg. Zijn geruststellende woorden en energie brachten me tot rust en ik voelde me van echt instantly prima. Niks aan de hand. Met stress heb je dat ook erg, je strest jezelf allerlei lichamelijke klachten aan die je niet begrijpt maar dat is die negatieve energie van de stress op je lichaam (zoals buikpijn of zo, of slechte huid, haar, ontstekingen et cetera).

Dit kan dus ook andersom, want met een positieve energie kan je dingen beter maken. Waarom denk je dat lachen zo gezond is? En waarom is positiviteit zo aanstekelijk? Of voel je je meteen thuis bij bepaalde mensen? Het draait allemaal om energie.

Ik heb twee edelstenen in mijn bezit op het moment: Een Amethist (Zie de foto met het hangertje), en een Tijgeroog. De amethist heb ik altijd om mijn nek en heeft een helende werking, zou ook tegen verslaving werken, zorgt voor groei in spiritualiteit en betere intuïtie, helpt met het loslaten van negatieve gewoontes en gedrag, en brengt je dichter bij jezelf.

tijgeroog
Tijgeroog

De tijgeroog (Die heb ik gekregen na het afronden van een therapie opname en heb ik bijna altijd in mijn broekzak of bh zitten) staat voor daadkracht en geeft zelfvertrouwen. Helpt ook bij beslissingen maken, intuïtie en spiritualiteit. Hij helpt ook nog eens voor betere concentratie bij je studie, en helpt tegen angsten en fobieën. Lichamelijk helpt het tegen buikpijn en darmklachten, klachten van de longwegen, slecht zicht en gehoor, migraine en zorgt voor een goede stofwisseling. *Echt een wondersteen dus, helpt tegen ALLES.*

Het mooie vind ik dat ik deze gekregen heb en alle eigenschappen zijn eigenlijk dingen waar ik issues mee heb, zoals zelfvertrouwen, concentratie, angst, buikpijn en mijn longen… Dus ik heb deze twee altijd bij me, en ik geloof er echt in dat deze stenen mij kracht geven, ook uit wetenschap dat alles, de wereld, energie is (Zie ook boeken van Deepak Chopra die dit ook uitlegt als “Pure potentialiteit” – uiteindelijk bestaan we allemaal uit energie dus hebben we ook invloed op de wereld – Super interessant.)

IMG_20170711_143308_506

Er zijn heel veel edelstenen met allerlei verschillende werkingen, dus als je geïnteresseerd bent, kijk naar de verschillende stenen die er zijn en soms ook gewoon de steen die jou het meest aanspreekt en op je intuïtie afgaan. En ervaar zelf of het werkt ;-).

Ben benieuwd naar je mening (vind je het onzin of ervaringen met edelstenen (zoals positieve energie instralen of mediteren met edelstenen), dus laat een berichtje achter 🙂

Geef een reactie

