Exponentiele Hobbies

Ben ik raar?

Ik vraag me altijd af of andere mensen dat ook hebben; dat ze te veel willen doen in het leven – op een dag – en dat er op een of andere manier dus altijd te weinig tijd is en ik nooit aan alles toekom. En nog erger – dat iedere nieuwe hobby weer nieuwe interesses oplevert zodat je nog meer dingen wilt doen op een dag. En moet je dan op gegeven moment maar gaan kiezen wat je wel en niet doet of een heel goede planning maken zodat je overal aan toe komt maar slechts af en toe? Want dan wordt je ook nooit ergens echt goed in..

Het zit bij mij namelijk zo: Ik heb een to-do lijstje elke dag waar mijn dingen opstaan die ik elke dag wil doen. Sommige dingen doe ik standaard elke dag; zoals in mijn dagboek schrijven, yoga, bepaalde app opdrachten, in mijn development schriftje schrijven, lezen. Nou naast mijn studie was de tijd dan al meer dan op zoals je wel zult begrijpen.

steen
Mijn “kunstzinnige” Speksteen. ~Opdracht was om de steen te bewerken en te zien wat het wordt~ Resultaat: “Een steen

Nu heb ik wat meer vrije tijd en dan komen er meer dingen op mijn pad. Ik ben weer begonnen met tekenen. Dan wil ik dus tekenen, maar ook inspiratie opdoen op internet (bepaalde afbeeldingen / foto’s die ik gebruik of als inspiratie of om na te tekenen; bijvoorbeeld op Wookmark), wil ik mijn leer-tekenen boeken allemaal gebruiken en moet ik keuzes maken dus wat ik teken (een tekening of meer schetsen/verbeteren van techniek via die boeken.) Toen ik dat tekenen dus was begonnen dacht ik; ik wil ze online gaan zetten. Dus zodoende kwam ik op Instagram. Daar eenmaal mee bezig kreeg ik dus het idee om een blog/website te beginnen (Die had ik al want ik wil ook nog een andere website/shop maken maar dat komt later). En dan: Hoe krijg je bezoekers op je website? Social Media. Ik heb nu Facebook, Instagram, Twitter, Tumblr, Pinterest en LinkedIn, en dat kostte ook wat tijd om allemaal uit te zoeken. Daar zo mee bezig zijnde, begon ik het dus leuk te vinden om foto’s te maken en te bewerken; dus ik een fotobewerkingsprogramma gedownload (GIMP; soort photoshop maar dan gratis).

in-your-mind-949705
Gedichtje (een zogeheten “Elfje”) op een plaatje bewerkt. Super simpel en leuk om te doen

Ik wil nu ook een fotocamera gaan kopen *Zodra ik geld heb*. Even terug naar het tekenen. Ik hou van creatief bezig zijn, dus dan bedenk ik me dat ik naar tekenen ook met andere materialen kan gaan werken zoals houtskool, aquarelpotloden, verf et cetera. Oja, en ik hou ook van schrijven, dus dan bedenk ik me om korte verhalen en gedichten te schrijven. En dat kan je dan weer combineren dmv gedichten op plaatjes te bewerken. Precies, zo houd ik mezelf wel bezig. Ik verveel me in ieder geval niet..

En dit is dus allemaal vanuit 1 hobby gekomen. Ik heb er nog meer.. Ik ben ook nog 3 boeken aan het lezen (waar ik niet aan toekom op het moment), ik doe nog aan yoga, hardlopen en krachttraining (de laatste 2 even mee gestopt om mijn lichaam wat rust te geven), ik volg nog een cursus op Coursera *Hele grote aanrader* (Je kan allerlei cursussen volgen van verschillende universiteiten en dat kan gratis; alleen voor een diploma/certificaat moet je betalen maar je kan ook kiezen dat niet te doen). En dit alles naast mijn dingen en afspraken buiten de deur dus….

mescarfbewerkt
Ik en mijn sjaal ❀

Conclusie is, ik wil te veel en mijn interessegebied groeit alleen maar. Herkent iemand dit? Want hoe maak je een keuze als je ook nog school/werk hebt want het is niet mogelijk om alles te doen kennelijk. Of ben ik raar? πŸ˜›

Mensen die mij met 30 graden met mijn lievelingssjaal om zien lopen vinden altijd van wel. Ik hou gewoon van die sjaal, Oke!? Onafscheidelijk zijn we. Maar dat terzijde.

Herken je het probleem van steeds meer dingen leuk vinden / willen doen en geen tijd hebben om alles te doen? Hoe los je dat op? Laat een berichtje achter!! ❀

PS: “Beauty begins the day you decide to be yourselfby Coco Chanel – Ik kwam de quote tegen en het is precies zo. Hoe mooi is iemand die helemaal zichzelf is? Authenticiteit is wat een mens mooi maakt ❀ En dat is ook 1 van de redenen dat ik nu durf te laten zien wie ik echt ben. πŸ™‚

 

2 gedachtes over “Exponentiele Hobbies

  1. Hi Angela,

    Ik herken je echt helemaal hoor! Schrijven, studeren, gitaar spelen, programmeren, sport, sociaal leven, het liefst nog leren drummen of iets met mijn handen doen zoals houtbewerken of desnoods breien, maar gewoon iets maken, Frans bijhouden, Spaans leren, reizen natuurlijk…. En dat is nog maar een kleine greep uit alles wat ik wil. Och, waarschijnlijk hebben we dat allemaal. En zo wordt je nooit ergens echt goed in is misschien wel waar, maar je kunt heel veel dingen een beetje en zo lang je het naar je zin hebt is dat voldoende. Ik ben benieuwd naar je reisavontuur.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

